Hvordan får jeg hende til at spise noget mere

21. september 2010

Alder:
4 mdr.

Hvordan får jeg hende til at spise noget mere

Kære Helen.

Tak for en god og informativ hjemmeside.

Jeg har mine kvaler med min lille pige på snart 4 ½ måned. Hun er født til tiden og vejede 3500 gr og var 50 cm lang. Jeg ammer hende fuldt og ville ønske at jeg engang imellem kunnne give hende en flaske mme, så faren kunne passe hende. Dette nægter hun dog. Jeg har også forsøgt, at pumpe ud og give hende min mælk, men heller ikke dette vil hun.

Jeg er begyndt, at give hende risgrød en gang om dagen, hvilket går godt nogen dage og andre dage vil hun ikke. Hun har i de sidste 2 måneder kun taget 500 gr på. Hun vejer i dag 6555gr og er ca. 65,5 cm lang.

Når jeg ammer hende sutter hun kun i ca. 7-10 min. Engang i mellem, når det går vildt for sig sutter hun en halv time, men det er langt fra hver dag. Hvis jeg forsøger, at lægge hende til brystet flere gange bliver hun bare ...

Annonce

... ”sur” og skriger. Hvis jeg er for lang tid om, at lægge hende til, når hun er sulten resultere det i det sammen. Dvs. hun skriger og jeg kan ikke få hende til at spise.

Jeg er bekymret for om hun får nok at spise. Jeg synes ikke hun tager nok på.

Hun er ellers en glad pige som smiler og griner, griber ud efter ting og følger i det hele taget meget med i hvad der foregår omkring hende.

Jeg vil så gerne have, at hun spiser noget mere evt. mme, men hun nægter, at tage flasken. Jeg er så småt begyndt, at forsøge med en kop med tud, den sutter hun lidt på, men der er lang vej til et helt måltid mme.

Hun vågner ca. 3-4 gange om natten for at amme. Dette begyndte hun på, da hun var ca. 3,5 måned gammel.

Hvordan får jeg hende til at spise mere og gerne mme, så faren kan komme på banen og jeg ud af huset?

Med venlig hilsen

Nana

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor