Brev:
Hvordan får jeg hende til at spise noget mere
21. september 2010
Alder:
4 mdr.
Hvordan får jeg hende til at spise noget mere
Kære Helen.
Tak for en god og informativ hjemmeside.
Jeg har mine kvaler med min lille pige på snart 4 ½ måned. Hun er født til tiden og vejede 3500 gr og var 50 cm lang. Jeg ammer hende fuldt og ville ønske at jeg engang imellem kunnne give hende en flaske mme, så faren kunne passe hende. Dette nægter hun dog. Jeg har også forsøgt, at pumpe ud og give hende min mælk, men heller ikke dette vil hun.
Jeg er begyndt, at give hende risgrød en gang om dagen, hvilket går godt nogen dage og andre dage vil hun ikke. Hun har i de sidste 2 måneder kun taget 500 gr på. Hun vejer i dag 6555gr og er ca. 65,5 cm lang.
Når jeg ammer hende sutter hun kun i ca. 7-10 min. Engang i mellem, når det går vildt for sig sutter hun en halv time, men det er langt fra hver dag. Hvis jeg forsøger, at lægge hende til brystet flere gange bliver hun bare ”sur” og skriger. Hvis jeg er for lang tid om, at lægge hende til, når hun er sulten resultere det i det sammen. Dvs. hun skriger og jeg kan ikke få hende til at spise.
Jeg er bekymret for om hun får nok at spise. Jeg synes ikke hun tager nok på.
Hun er ellers en glad pige som smiler og griner, griber ud efter ting og følger i det hele taget meget med i hvad der foregår omkring hende.
Jeg vil så gerne have, at hun spiser noget mere evt. mme, men hun nægter, at tage flasken. Jeg er så småt begyndt, at forsøge med en kop med tud, den sutter hun lidt på, men der er lang vej til et helt måltid mme.
Hun vågner ca. 3-4 gange om natten for at amme. Dette begyndte hun på, da hun var ca. 3,5 måned gammel.
Hvordan får jeg hende til at spise mere og gerne mme, så faren kan komme på banen og jeg ud af huset?
Med venlig hilsen
Nana